Slatki miris detinjstva

Verujem da je svakome jedna od prvih asocijacija kada se pomenu knedle svojevrsni povratak u detinjstvo. „Miris prepečenih prezli sa šećerom koji se širi maminom ili bakinom kuhinjom, a zatim ono dečije otimanje oko poslednjih par komada iz šerpe“, kako to slikovito objašnjava naša sagovornica Lana Nedeljković, kojoj je ova poslastica bila inspiracija za pokretanje sopstvenog posla.

„Knedle su definitivno jedno od jela koje nas vraća u detinjstvo i u nama budi lepe porodične uspomene“, ističe Lana, koja stoji iza već dobro poznatog brenda „Ferdinand knedle“.

Ideja o pokretanju posla došla je sasvim slučajno, dok su kod kuće uživali u ovom specijalitetu koji su sami pripremili. I kako navodi Lana, nije sigurna da li su se oni odlučili za knedle ili su one pronašle njih.

„Prva dva pokušaja pripremanja knedli nisu bila nimalo lagana, ali su sa druge strane knedle bile veoma ukusne. Ipak, kako je proces pripreme po tradicionalnim recepturama veoma zahtevan i odnosi puno vremena, imali smo par međupokušaja da pripremimo smrznute knedle kupljene u prodavnici, ali jednostavno kvalitet nije zadovoljavao naše ukuse. Treća priprema domaćih knedli bila je dovoljna da se rodi ideja o prodavnici knedli, koja je vremenom sazrevala i pokretala nas je na dalje korake.“

Iako sebe nisu zamišljali u poslu sa hranom, inicijalna ideja o prodavnici knedli Lani i njenom suprugu Nikoli rodila se još 2014. Od tada do otvaranja prvog lokala u Ulici Gavrila Principa, sredinom 2016. razvijali su koncept koji je mogao da zadovolji njihove različite afinitiete: kvalitetnu hranu, inovativan koncept, dizajn, rad sa ljudima, igranje sa kreativnošću i brojne druge.

Koliko truda i rada je uloženo u nastanak „Ferdinand knedli“ Lana objašnjava činjenicom da je brend moguće stvoriti od bilo čega, ali „da je to lako verovatno bi svako od nas imao svoj brend. Da biste stvorili brend neophodno je da od samog starta zadovoljite određene aspekte, a jedan od glavnih jeste da radite ono što volite i što vas ispunjava.“

Sticanje poverenja ljudi u njihove proizvode predstavljalo je veliki izazov sa kojim su se suočili, a najveći, odnosno neprestani, je održavati i nadograđivati to poverenje. Dok sedimo u trećem lokalu „Ferdinand knedli“ koji je nedavno otvoren na Novom Beogradu, rekli bismo da uspevaju da savladaju ove izazove. Zanimljivo je da je sve krenulo iz Gavrila Principa, gde su komšije sa sumnjom posmatrale njihovu odluku da baš tu pokrenu posao, smatrajući da ciljna grupa ne živi u okruženju, ali su se vremenom stvari promenile. „Kada imate kvalitetan proizvod u rukama, lokacija ne mora da bude presudna“, ističe Lana.

Kada zakoračite u bilo koji od tri lokala, imaćete utisak da ste ušli u topao dom, gde ste uvek dočekani sa osmehom i raširenih ruku. Kada govorimo o dizajnu enterijera, Lana i Nikola su imali jednostavnu želju, koju nije bilo lako realizovati na samom početku, ali ni u proteklom periodu prilikom rada na novom objektu.

Želeli smo enterijer koji bi odgovarao našem proizvodu, prilagođen vremenu u kom živimo. Na naše veliko zadovoljstvo, od samog starta imamo podršku kvalitetnih mladih ljudi iz arhitektonskog biroa „Inka Studio“ koji su na najbolji način uspevali da uobliče naše želje, a uz to uspešno uključe i dela kako mladih tako i najboljih srpskih dizajnera, što je na kraju rezultiralo atmosferom koju smo želeli da postignemo.“

Centralno mesto u ovom ambijentu zauzima 20 različitih slatkih i sedam slanih ukusa knedli, što je dovoljno da uživate u različitim voćnim, čokoladnim, kremastim ukusima. Koji ukus se posebno izdvojio je već teško pitanje. „Ako napravimo paralelu između knedli i recimo voća, jedan dan vam se jede jabuka, drugi dan breskva, treći dan pomorandža, pa na sve to još dodamo i sezonsko voće“, objašnjava Lana. Stoga, ako još uvek niste pronašli svoju omiljenu knedlu – ne brinite – i mi smo u istom problemu.

TEKST: Ivana Lakić
FOTO: Zoran Petrović