“Monument” odlična hrana i raspoloženje

Pre nešto više od dvadeset godina, sticajem niza okolnosti i susretom dva prijatelja iz detinjstva, rodila se ideja da na mestu na kome je i danas Amam Kneza Miloša, u Ulici admirala Geprata 14, nastane ugostiteljski objekat „Monument“. 

Pre nešto više od dvadeset godina, sticajem niza okolnosti i susretom dva prijatelja iz detinjstva, rodila se ideja da na mestu na kome je i danas Amam Kneza Miloša, u Ulici admirala Geprata 14, nastane ugostiteljski objekat „Monument“. I to sve uz veliko poštovanje istorije Beograda i samog grada, kao i Zavoda za zaštitu spomenika grada Beograda. Sama ideja da se od istorijskog spomenika kulture napravi kafe u tom momentu je delovala nerealno. S druge strane, 90-ih godina prošlog veka zbog stanja u državi, ratova, socijalne i moralne krize društva ceo park i okruženje oko amama i sam amam bili su u strašno lošem stanju. Zaboravljeni od javnosti, uz beskućnike, narkomane i prostitutke koji su skrnavili ovaj prostor, vraćanje prvobitnog izgleda amamu predstavljao je za ove momke veliki izazov. Oni su uz to ujedno uspeli da naprave poslovno interesantan poduhvat. Tako se rodio „Monument“.

 

Brend “Monument” nastao je uz Milošev amam koji je renoviran pod nadzorom Zavoda za zaštitu spomenika kulture grada Beograda. Ova lokacija je veoma značajna za grad Beograd i njegovu urbanizaciju.

IMG_0359AMiloš Đorđević: „Kada ne mogu da prisvojim sadašnju varoš, onda hoću da je privučem sebi. Oko moga dvora stvoriće se nova varoš i u njoj ću ja naći sve što mi bude potrebno i za našu vojsku i za naše velike narodne skupštine“. Knez Miloš Obrenović je tim rečima, u težnji da odvoji srpski deo Beograda od Turaka, na padinama Savamale i Vračarskog platoa započeo proces urbanizacije Beograda. Time je u doba njegove vladavine i započela jasna vizija nastajanja moderne i evropski orijentisane metropole. Angažovanjem evropskih „indžilira“, zatim obrazovanjem srpskih oficira i 
inžinjera u Evropi i Rusiji, knez pokazuje visok stepen brige za potomstvo i sveopšti napredak svog naroda.


Kako je sve počelo?

Miloš Đorđević: Prvih nekoliko godina kafe sa prelepom baštom, prirodnom hladovinom 100-godišnjeg kanadskog platana, i za taj period nesvakidašnje, puno nasmejanih i znatiželjnih gostiju, odisao je nekom pozitivnom energijom koju smo prepoznali kao motiv da od kafea prerastemo u kafe-piceriju, zatim u kafe restoran, a na kraju i početku svega toga bili smo trendseteri vremena u kojem smo radili i u kojem radimo. Možda pomalo neskromna izjava, ali veoma tačna, jer smo puno sebe ulagali u svaki kamen, svako drvo, svaki projekat i svaku novu ideju i time davali neke nove pravce u ugostiteljstvu i doprinos u „urbanizaciji“ ugostiteljskog Beograda.

 

Po čemu se „Monument“ izdvaja?
Miloš Đorđević: Sada, posle dve decenije postojanja, kada me neko pita po čemu smo specifični i po čemu se izdvajamo, imao bih štošta da nabrojim. Ipak, jedna stvar je zaista značajna, posebno u našoj branši – trajemo 20 godina i stalno rastemo. Počeli smo kao kafe-bar. Posle nekoliko godina u svoju ponudu smo dodali pice, paste iobrok salate. Tada smo ponudili nešto novo i drugačije, a to su bile obrok salate na padini koje su bile i ostale jedan od zaštitnih znakova „Monumenta“. Otvaranjem prvog velikog TC-a u Beogradu došli smo na ideju da otvorimo lokal i u tom  okruženju. Brza hrana i food court nisu nam bili interesantni nego smo tražili prostor u okviru TC-a u kome će se ljudi osećati kao da su došli u „Monument“. Uspeli smo u tome i to nam je bila odskočna daska za dalji razvoj i proširenje ponude hrane i pića u svakom smislu. Danas se nalazimo na četiri lokacije u Beogradu i veoma smo ponosni na svaku od njih.

 

Da li je teško ostati inovativan posle toliko godina postojanja?

Miloš Đorđević: Konceptualno smo se veoma brzo menjali, ali nam je ideja uvek bila da se pozicioniramo kao restoran sa ponudom zdrave izbalansirane ishrane, koji nudi mediteranske ukuse. Naravno, praćenjem trendova zadržali smo Mediteran kao zvezdu vodilju i nešto od čega smo počeli, ali smo se upustili i u ponudu domaće kuhinje. Naš koncept u poslednjih nekoliko godina baziran je na tome da u svojim lokalima nudimo domaće proizvode. Ideja je da u svojim proizvodnim jedinicama sve spremamo sveže i pripremamo po svojim receptima. Počevši od peciva,
preko testa za pice i palačinke, kolača, pasta, mesa, domaćih salata, povrća, ajvara, sve spremamo sami i brinemo o kvalitetu, recepturama i geografskom poreklu nabavljenih artikala. Ostvarili smo saradnju sa malim, ali kvalitetnim proizvođačima različitih proizvoda sa naših prostora. Sir, suhomesnati proizvodi, uzgajivači povrća i proizvođači brašna, svi su inplementirani u naše menije.

Šta je to što vaše goste inspiriše da se iznova vraćaju u „Monument”?
Miloš Đorđević: Naša energija mi se ponekad čini neiscrpnom. Geni i stalna želja da pobedimo u trci sa ponudom, zdravom i veoma respektabilnom konkurencijom još uvek nam daju energiju i volju za ovaj posao. Ujedno, poštovanje prema našim gostima, zaposlenima i nama samima ne dozvoljava nam da odustanemo. U današnje vreme konkurencija je jako velika. Svakodnevno se otvaraju novi lokali, nova mesta, sa novim idejama i konceptima, koji podižu kvalitet usluge i ponude u Beogradu. Zbog toga nije ni čudo što je Beograd jedan od najinteresantnijih ugostiteljstih destinacija u Evropi. S velikom pažnjom pratimo sve novitete i novootvorene objekte, ali verujemo da mir i red moraju da donesu prave rezultate. Zbog toga smo fokusirani na sebe i svoje dvorište. Smatram da je to jedna od stvari koje nam svakodnevno dovodi goste i, nadam se, vraća stare. Moramo priznati da ih je tokom 20 godina mnogo prošlo, uživalo i raslo sa nama, ali mnogi su i
odlazili i vraćali se posle izvesnog vremena s istim osmehom kao nekad. Nadam se da će tako biti i ubuduće.